Матеріали до уроків

Контроль знань учнів

Числівник

1. Розподіліть числівники за значенням.
Сьомий, сто сорок п’ять,одна шоста, сотий, двадцятеро, кількасот, семеро, сто сорок шостий, багато, три четвертих, тринадцять, чотириста, кільканадцять.

2. Запишіть числівники словами і розподіліть їх за будовою.
100 років, 5-го дня, 45 зошитів, 30-й метр, 6-та година,14 учнів, 246 сторінок, 20 мільйонів, 700 студентів.

3. Запишіть речення і визначте, якими членами речення виступають числівники.
1. Краще десятьом дати, як в одного просити.
2.Шестеро гребців завзято працювали веслами.

3.Переможцями стали учні шостого класу.

Відміни іменників

1. Охарактеризуйте іменники за відмінами. Наведіть приклади.

2. Розподіліть подані іменники на відміни.

Перукар, село, суддя, ніжність,теля, гай, край, ніч,олівець, кров, міць, лоша, вовчище, товариш,весілля, розкіш, весна, курча, плем’я,заздрість, книга, листоноша.

Провідміняйте  іменники  брат, ніч, весна, плем’я.

3. Поділіть  на групи іменники ІІ відміни. Наведіть приклад до кожної групи.

4. Поставити  іменники в орудному відмінку.

Харків, сад,замок, дах, мед,Червоний Став, атом, вид, стіл, завод,місяць.



5.Доберіть по два приклади іменників ІІ відміни  з основою на – р  твердої, м’якої та мішаної групи.
Дієприкметник

1.Дієприкметники утворюються:
А) від прикметників;
Б) від дієслів;
В)поєднання основ прикметників і дієслів;
Г) від якісних прикметників.

2. Нн слід писати в усіх словах рядка:
А) невблага´н…ий, зоран…ий, нездола´н…ий;
Б) заплетен…ий, натхне´н…ий, підсмажен…ий;
В) нужде´н…ий, несказа`н…ий, незрівня`н…ий;
Г) поголен…ий, зварен…ий, неочікуван…ий.

3. Від інфінітива утворіть дієприкметники, суфікси виділіть.
Обважніти, зів’янути, прогнити, опасти, збідніти.

4. Утворіть із поданим дієприкметником дієприкметниковий зворот. Складіть із цим зворотом два речення: у першому – зворот відокремлюється комами, у другому – ні.
Оновлений.

5. Складіть із поданим дієприкметником два словосполучення таким чином, щоб у першому не з дієприкметником писалося разом, а в другому – ні.
Небачений. 
Синтаксис

Види підрядних речень

1.Виписати лише складні речення, накреслити схеми.
1. А чаєчка в’ється, об дорогу б’ється. 2. Пусти мене, отамане, додому, бо вже скучила дівчина за мною. 3. Очі дівочі, де ж ви навчились зводить людей?  4. І коня я мав, і стежку я знав, і мати пускала. 5. Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть… 6. Розпрягайте, хлопці, коні та й лягайте спочивать. 7.  Ніжно зітхає він казку таємну, сумно зітха верболіз. 8. Як сонечко зійде, кохання відійде.

2. Накреслити схеми, з’ясувати вид речень.
1) В кінці греблі шумлять верби, що я насадила. (означальне)
2) Мусить війна бути, бо вже йдуть рекрути. (обставинне причини)
3) Вірю, що народна пісня буде жити вічно. (з’ясувальне)
4) Сонце пекло так, шо й уночі степ пашів. (обставинне міри і ступеня)
5) Сонце пекло, так шо уночі степ пашів. (обставинне наслідку)

3. Творче завдання.
За поданими схемами склади і запиши речення на тему: українська пісня, визначи їх вид.

[  ], (яка ).       [  ], (якби ).     [  ,(що),  ].


Складне речення з різними видами зв’язку
І варіант
1.Розставити розділові знаки й накреслити схему до кожного речення.       ( ПО 2 б. кожне речення)

     А) Є прадавні скарби що намертво лежать у землі і є живі скарби що йдуть по землі від покоління до покоління огортаючи глибинним чаром людську душу.

   Б) Буде всесвіт над нами летіти день шумітиме в тьмі верховіть будуть наші схвильовані діти все що скажеш навік розуміть.

2.За поданою схемою складіть і запишіть речення      ( 2 б. )

    [       ] , [        ] , а  [      ] , (      ).



Складне речення з різними видами зв’язку
ІІ варіант

1.Розставити розділові знаки й накреслити схему до кожного речення.       ( ПО 2 б. кожне речення)

     А) Де на круті й високі хвилі ударять звечора дощі там ходять хмари посивілі і глоду хмуряться кущі.

     Б) Весняне сонце ще не було пекучим воно лише приємно пригрівало живим теплом і степ дихав вільно.
    
2.За поданою схемою складіть і запишіть речення      ( 2 б. )

   [      ] , а  [    ,   (      ) ,      


Володимир Малик

( Уривок «Побоїще в Січі»)


1.Назвіть епічні твори, з якими ви вже знайомились.
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
2. Історичний роман – це _______________________________________
_____________________________________________________________

3. Як називається найвідоміша тетралогія В.Малика?
____________________________________________________________
4. Що стало основою  для написання тетралогії «Таємний посол»?
____________________________________________________________

5. Хто в уривку «Побоїще в Січі» нападав на козаків?  _____________

6. З якою метою було зібрано козаків на Запорізькій Січі?
___________________________________________________________
___________________________________________________________
7. В яку пору року відбуваються події в творі? Доведіть прикладами з твору.
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________


8.Хто такий Сафар-бей, і що ви про нього знаєте?
____________________________________________________________
____________________________________________________________
9. Чим закінчилася історія з Сафар-беєм?
___________________________________________________________
___________________________________________________________
10.Що пов’язує Гаміда і Чорнобая? Як скарали Чорнобая?
______________________________________________________
_____________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
11. З ким бився Арсен Звенигора і чому?
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________








Комментариев нет:

Отправить комментарий