Календарне планування


ПРОГРАМА:Українська мова: Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою / Н.В. Бондаренко, С.О. Караман, А.В. Ярмолюк,                            В.Л. Кононенко,О.В. Савченко, Ж.О. Кошкіна. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.

ПІДРУЧНИК: А.А. Ворон, В.А. Солопенко. Українська мова. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 240 с.
Графік фронтальних контрольних робіт

Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
кількість
дата
кількість
дата
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
4

4

Письмо:




переказ
1

1

твір
-

1

Правопис:




диктант**
1

1

Аудіювання*
-

1

Читання мовчки*
1

-

*        Основною формою перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
** Основною формою перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.
Контрольна перевірка говоріння (діалог, усний переказ і усний твір) здійснюється індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться окремий урок, а оцінки виводяться один раз на рік і виставляються в колонки без дати.

СОЦІОКУЛЬТУРНА ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
Зміст соціокультурного блоку програми
Проблематика
Україна – держава в центрі Європи.
Державна мова. Символіка.
Міста України.
Минуле України, її сьогодення.
Визначні постаті української історії.
Державні та народні свята в Україні.
Рід, родина, дім. Взаємини і традиції в українській родині.
Школа. Навчання. Стосунки між учителем та учнями, між однокласниками.
Ти серед людей. Загальноприйняті норми моралі й поведінки. Культура спілкування.
Загальнолюдські моральні цінності.
Здоровий спосіб життя.
Подорожі, поїздки. Транспорт.
Праця. Цікаві професії.
Освіта. Культура. Література. Мистецтво.
Будівництво й архітектура.
Світ речей.
Відкриття. Пошуки. Знахідки.
Різноманітність рослинного і тваринного світу. Охорона природи, тварин і довкілля.
Природні явища, їх причини.




ПРОГРАМА: Українська мова: Програма загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою. 5-9 класи/ Н.В. Бондаренко, С.О. Караман, А.В. Ярмолюк, В.Л. Кононенко,                         О.В. Савченко, Ж.О. Кошкіна,  – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.

ПІДРУЧНИК: А.А. Ворон, В.А. Солопенко. Українська мова. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015;

Н.В. Бондаренко, А.В. Ярмолюк. Українська мова. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. – К.: «Освіта», 2007.



Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
кількість
дата
кількість
дата
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
2

3

Письмо:




переказ
1

1

твір
-

1

Правопис:




диктант**
1

1

Аудіювання*
-

1

Читання мовчки*
1

-



*        Основною формою перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
** Основною формою перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.
Контрольна перевірка говоріння (діалог, усний переказ і усний твір) здійснюється індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться окремий урок, а оцінки виводяться один раз на рік і виставляються в колонки без дати.

СОЦІОКУЛЬТУРНА ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
Зміст соціокультурного блоку програми
Проблематика
Україна – європейська держава з давніми традиціями, атрибути її державності.
Державні і народні свята в Україні.
Життєпис українського народу. Визначні історичні й культурні діячі.
Освіта. Наука. Культура. Література. Мистецтво.
Загальнолюдські моральні цінності.
Український національний характер.
Естетика побуту українців.
Духовна сфера особистості. Прагнення до самовдосконалення – фізичного і духовного.
Матеріальна культура суспільства.
Людина в світі речей.
Світ професій.
Відкриття. Пошуки. Знахідки.
Гармонія в природі. Загадки природи, причини природних явищ. Взаємозалежність людини і природи. Проблеми екології.



ПРОГРАМА:Українська мова. 8-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови / Автори: С.О. Караман, О.М. Авраменко,                 О.В. Караман, М.Я. Плющ, К.В. Таранік-Ткачук, В.С. Кобиш. / За редакцією С.О. Карамана.

ПІДРУЧНИК: В.І. Тихоша, С.О. Караман, С.А. Мартос. / За ред. доктора філологічних наук, професора  М.Я. Плющ. Українська мова. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із поглибленим вивченням української мови. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2016. – 272 с.

Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Кількість
кількість
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
4
4
Письмо:


переказ
1
1
твір
1
1
Правопис:


диктант**
1
1
Аудіювання*
1
1
Читання мовчки*
1
1

*        Основною формою перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
** Основною формою перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.
Контрольна перевірка говоріння (діалог, усний переказ і усний твір) здійснюється індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться окремий урок, а оцінки виводяться один раз на рік і виставляються в колонки без дати.

Соціокультурна змістова лінія
Орієнтовний зміст навчального матеріалу
Орієнтовні вимоги до вмінь
Сфери відношень
Тематика текстів
Теми висловлювань учнів
Я і українська мова та література.
Мова — найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу, єднання громадян України в самобутню культурну спільноту.
«Українська мова — велике духовне надбання нашого народу». «Мово! Пресвятая Богородице мого народу!»
«У дзеркалі слова». «Мова – дивосвіт, духовна планета, на якій живе виплекана людиною незліченна кількість слів».
«Звідки приходять фразеологізми».
Учень:
сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті соціокультурні відомості про Україну й світ;
добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної експресивної, комунікативної чи іншої мети.
Я і національна історія та культура (звичаї, традиції, свята, культура вза­ємин).
Роль народних традицій, вірувань, релігії, християнської моралі, свят, міфології, фольклорної творчості, художньої літератури у формуванні світогляду українців. Внесок українців у світову культуру. Збагачення української культури духовними скарбами інших народів.
«А в серці тільки ти, єдиний мій, коханий рідний краю!», «Я — України син», «Я — кровинка твоя, Україно». «Погортайте сторінки сивих віків». «Людина реалізується в культурі думки, культурі праці й культурі мови».
«Прекрасне і потворне у нашому житті». «Що з побуту українців минулого хотілося б повернути?»
«Чи матиме Вкраїна колись свого Мойсея?»
Я і ми (родина, народ, людство).
Український народ: походження, формування, етнографічні групи. Інші національні спільноти України. Визначні люди України.
«Хто є для мене взірцем?». «Ми з тобою схожі і не схожі, мій ровеснику, мій друже!» «Враження від зустрічі з незнайомою людиною». «Живі скарби, що йдуть по землі». «Трагедія і велич Павла Полуботка». «Василь Симоненко – поет пробудженої совісті». «Манускрипт під назвою «Літопис самовидця». «Внесок українців у світову культуру».
Я і рідна природа.
Природа. Тваринний і рослинний світ. Екологічний стан. Чорнобильська трагедія. «Червона книга» про охорону тварин.
«Екологія природи й екологія душі». «Був ясний день восени». «Ой у полі вербиченька». «Степове безмежжя України». «Цвітуть соняшники». «У лісовій глушині». «Рідне місто». «Чим тобі, любий краю, віддячу?». «Серед хвиль». «Мій образ рідної землі». «Екологія природи й екологія душі».
Я і мистецтво (тради­ційне і професійне).
Архітектурні скарби України. Магія народного мелосу. Краса душі українства, що виражається в рукотворній красі.
"Мистецтво як засіб творення особистості". "Працюй, і слід твій не загине!" "Ієрархія моральних цінностей з мого погляду".
Я як особистість.
Шляхи самопізнання і життєтворчості.
"Шукайте папороті цвіт у своїй душі".

Діяльнісна (стратегічна) змістова лінія
Види вмінь
Вимоги до загально-навчальних досягнень учнів
Організаційно-контрольні
Учень:
самоусвідомлює і визначає мотив і мету власної пізнавальної і життєтворчої діяльності;
планує діяльність для досягнення мети, розподіляючи її на етапи;
здійснює намічений план за допомогою дібраних методів і прийомів;
оцінює проміжні і кінцеві результати пізнавальної діяльності, робить відповідні корективи.
Загально-пізнавальні
Учень:
аналізує мовні та позамовні поняття, явища, закономірності;
порівнює, систематизує, узагальнює, конкретизує їх;
робить висновки на основі спостережень;
виділяє головне з-поміж другорядного;
моделює мовні та позамовні поняття, явища, закономірності.
Творчі
Учень:
уявляє словесно описані предмети і явища, фантазує на основі сприйнятого;
прогнозує подальший розвиток певних явищ; переносить раніше засвоєні знання і вміння в нову ситуацію;
помічає і формулює проблеми в процесі навчання і життєтворчості;
усвідомлює будову предмета вивчення;
робить припущення щодо способу розв'язання певної проблеми;
добирає аргументи для його доведення;
спростовує хибні припущення і твердження.
Естетико-етичні
помічає й цінує красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, у вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
спроможний критично оцінювати відповідність своїх вчинків загальнолюдським моральним нормам, усувати помічені невідповідності;
виявляє здатність поставити себе на місце іншої людини; готовий прощати образи знайомій і незнайомій людині, усвідомлюючи їх недосконалість;
переконаний, що творити добро словом і ділом — обов'язок кожної людини.



ПРОГРАМА: Українська мова: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи. Профільний рівень. Філологічний напрям, профіль – українська філологія / Л.І. Мацько, О.М. Семеног. – К., 2010. – 48 с.

ПІДРУЧНИК: М.Я. Плющ, В.І. Тихоша, С.О. Караман, О.В. Караман.Українська мова. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. Профільний рівень – К.: «Освіта», 2010.

Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
кількість
дата
кількість
дата
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
3

3

Письмо:




переказ
1

1

твір
1

1

Правопис:




диктант**
1

1

Аудіювання*
1

1

Читання мовчки*
1

-


*        Основною формою перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
**  Основною формою перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.
Контрольна перевірка говоріння (діалог, усний переказ і усний твір) здійснюється індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться окремий урок, а оцінки виводяться двічі раз на рік і виставляються в колонки без дати.


Соціокультурна змістова лінія

Зміст навчального матеріалу
Навчальні досягнення учня
Учень і українська мова
Мовна особистість. Структура мовної особистості. Мовна особистість в українській літературі, історії. Спадщина мовних особистостей в українській культурі.
Мовне родинознавство
Родина - плекальницяпошанiвку до piдної мови. Семантика і етимологія назв спорідненості і свояцтва. Етноестетика мови родинних і календарних обрядів. Оздоpовчiстpави i напої. Оздоpовчiiгpиpiдногокpаю. Тpадицiїpацiональногокоpистування словом. Фамiльна честь. ЗнатнipодиниУкpаїни.
Розвиток мовної особистості сучасного українця. Традиційна українська мораль і сучасні виклики бездуховності («суржикізація»).
Український мовленнєвий етикет
Національно-культурна мотивація мовленнєвої поведінки. Специфіка українського мовленнєвого етикету.
Пошаннапаpемiогpафiя, її виховне значення. Лексеми і фраземи на позначення гостинності. Тpадицiї мовнихзвеpтань. Українські етикетні норми (дистанція, спілкування, рукостискання, уклін).
Стійкі народні порівняння. Вітання, побажання, вибачення, їх оцінний зміст. Етикетні слова-теми (пане, добродію, пані, панно, пане-товаришу). Національно-етикетні вигуки. Етикет гостювання і застілля. Епістолярний етикет - невід′ємна складова української мовленнєвої культури.
Національно-мовне виховання  особистості
Фольклор, художня література як основа національно-мовного виховання особистості.
Побpатимство та посестpинство. Форми взаємодопомоги. Громадські вихователі.
Національна ономастика. Лексика народних ремесел у фольклорі та творах української художньої літератури.
Стилістеми–символи в українському фольклорі. Використання мовосимволів у сучасній художній літературі.
Національно-мовний образ України.   Національно-мовнi образи: мати, хата, хлiб, доля, рушник, козак та ін.
Народ, національна історія, культура
Українська мова і проблема збереження та розвитку української нації.
Найважливіші історичні відомості про Україну. Сьогодення України. Здобуття незалежності і відродження української державності.
Національна свідомість та самосвідомість – основа для існування української нації.
Українська мова як засіб самопізнання й самореалізації
Найважливіші умови самопізнання й самореалізації.
Ставлення людини до Всесвіту, природи, людства, рідного народу, сім'ї, самого себе. Самопізнання і саморозвиток людини. Загальнолюдські цінності. Українська ментальність.
Учень (учениця):
знає і розуміє значення понять «мовна особистість», «національно-мовне виховання»;
характеризує мовні особистості, відображені в українській літературі, історії, культурі;
визначає особливості мовної особистості сучасного українця;
досліджує етноестетику мови родинних і календарних обрядів, тpадицiїpацiональногокоpистування словом;
аналiзує,зiставляє, порiвнює, узагальнюєетномовнi явища;
виконуєісторико-культурологічні коментарі назв спорідненості і свояцтва, етнографізмів, діалектизмів, народних фразем у фольклорному або художньому тексті на основі словника діалектизмів, етимологічних, тлумачних словників;
виконує спільно з учителем історико-етнографічний аналіз фамільних легенд і переказів, складає з допомогою вчителя історії родослівні лінії;
здійснюєетнолiнгвiстичнiрозвiдки лексем пошанноїпаpемiогpафiї у словниках української мови;
виконує самостійну пошукову, творчу роботу з етнолінгвокультури рідного краю;
доцільно використовує слова з національно-культурним компонентом, впливає на думку слухача, глядача;
укладає тематичний словник-тезаурус з українського мовленнєвого етикету, ознайомлюється з кращими епістолярними зразками культурної спадщини України (листи щоденники Лесі Українки, Івана Франка, Т.Шевченка та ін.);
сприймає,оцiнює прочитані, опрацьовані чи почуті соціокультурні відомості, використовує їх для досягнення певної пізнавальної, експресивної, комунікативної мети;
редагує висловлювання, збагачуючи їх національно орієнтованими мовними одиницями;
рецензує виступи однокласників з питань етнопедагогічного змісту;
готує письмове повідомлення на основі праць українських мовознавців – дослідників лінгвокраєзнавства;
створює власні національно-культурні тексти етнопедагогічного змісту монологічної та діалогічної форми за пропонованою темою або змодельованою ситуацією;
уміє вести бесіди етнопедагогічного спрямування;
бере участь в обговореннях питань національно-мовного виховання;
готує доповіді, замітки до стінгазети  на теми національно-мовного виховання, бере участь у наукових конференціях;
самостійно добирає тематичний матеріал, користуючись різними джерелами етнолінгво- і соціокультурної інформації, в т.ч. електронними;
працює з довідковою літературою, складаючи бібліографію з етнолінгво- і соціокультурних тем;
опановує різні способи узагальнення, систематизування лінгвокультурної інформації;
використовує різні види запису зібраного матеріалу для підготовки до усного виступу, дискусії, презентації.
Тематика текстів
Мовна особистість в українській літературі.
Родина - плекальницяпошанiвку до piдної  мови.
Магія рідного слова.
Тепло отчого дому.
Українська мова і проблема збереження та розвитку української нації.
Українська мова як засіб самопізнання й самореалізації.
Тематика висловлювань учнів
Висловлювання з власного досвіду, з родинного, шкільного, з літературного, мистецько-культурного, суспільно-громадського життя.




ПРОГРАМА: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 5-9 класи. / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, Л.І. Кавун,            О.М. Івасюк, О.І. Неживий, С.О. Кочерга, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.

ПІДРУЧНИК: Л.Т. Коваленко. Українська література. Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

Графік фронтальних контрольних робіт

Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
кількість
дата
кількість
дата
Зв’язне мовлення:




усно
1

1

письмово
1

1

Позакласне читання
2

2

Виразне читання
1

1

Література рідного краю
2

2

Контрольні письмові роботи
3

3

твори
1

1

тести
1

1

відповіді на питання
1

1






ПРОГРАМА: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори: Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий, Н.В.Михайлова.. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013.

ПІДРУЧНИК:

Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
кількість
дата
кількість
дата
Зв’язне мовлення:




усно
1

1

письмово
1

1

Позакласне читання
2

2

Виразне читання
2

2

Література рідного краю
2

2

Контрольні письмові роботи
3

3

твори
1

1

тести
1

1

відповіді на питання
1

1




ПРОГРАМА: Українська література. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори: Мовчан Р.В., Бондар М.П., Кавун Л.І., Івасюк О.М., Таранік-Ткачук К.В., Неживий О.І., Кочерга С.О., Михайлова Н.В. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

ПІДРУЧНИК: М.М. Сулима, К.Н. Баліна, І.А. Тригуб. Українська література. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин.. – Київ: «Грамота», 2008.

Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр

кількість
кількість
Зв’язне мовлення:


усно
2
2
письмово
2
2
Позакласне читання
2
2
Виразне читання
2
2
Література рідного краю
2
2
Контрольні письмові роботи
3
3
твори
1
1
тести
1
1
відповіді на питання
1
1




Комментариев нет:

Отправить комментарий