ПРОГРАМА:Українська мова: Навчальні програми для 5-9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою / Н.В.
Бондаренко, С.О. Караман, А.В. Ярмолюк, В.Л. Кононенко,О.В.
Савченко, Ж.О. Кошкіна. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.
ПІДРУЧНИК: А.А. Ворон, В.А. Солопенко. Українська
мова. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням
російською мовою. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 240 с.
Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
| ||
кількість
|
дата
|
кількість
|
дата
| |
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
|
4
|
4
| ||
Письмо:
| ||||
переказ
|
1
|
1
| ||
твір
|
-
|
1
| ||
Правопис:
| ||||
диктант**
|
1
|
1
| ||
Аудіювання*
|
-
|
1
| ||
Читання мовчки*
|
1
|
-
|
*
Основною формою
перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
** Основною формою перевірки орфографічної і
пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.
Контрольна перевірка говоріння (діалог, усний переказ і
усний твір) здійснюється індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться
окремий урок, а оцінки виводяться один раз на рік і виставляються в колонки без
дати.
СОЦІОКУЛЬТУРНА ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
СОЦІОКУЛЬТУРНА ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
Зміст
соціокультурного блоку програми
Проблематика
|
Україна – держава в
центрі Європи.
Державна мова.
Символіка.
Міста України.
|
Минуле України, її
сьогодення.
Визначні постаті
української історії.
|
Державні та народні
свята в Україні.
|
Рід, родина, дім.
Взаємини і традиції в українській родині.
|
Школа. Навчання.
Стосунки між учителем та учнями, між однокласниками.
|
Ти серед людей.
Загальноприйняті норми моралі й поведінки. Культура спілкування.
|
Загальнолюдські моральні
цінності.
|
Здоровий спосіб життя.
|
Подорожі, поїздки.
Транспорт.
|
Праця. Цікаві професії.
|
Освіта. Культура.
Література. Мистецтво.
|
Будівництво й
архітектура.
|
Світ речей.
|
Відкриття. Пошуки.
Знахідки.
|
Різноманітність
рослинного і тваринного світу. Охорона природи, тварин і довкілля.
|
Природні явища, їх
причини.
|
ПРОГРАМА: Українська мова: Програма загальноосвітніх
навчальних закладів з навчанням російською мовою. 5-9 класи/ Н.В. Бондаренко, С.О.
Караман, А.В. Ярмолюк, В.Л. Кононенко, О.В. Савченко, Ж.О.
Кошкіна, – К.: Видавничий дім
«Освіта», 2013. – 80 с.
ПІДРУЧНИК: А.А. Ворон, В.А. Солопенко. Українська мова. Підручник для 7 класу
загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. – К.: Видавничий
дім «Освіта», 2015;
Н.В. Бондаренко, А.В. Ярмолюк. Українська мова.
Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням
російською мовою. – К.: «Освіта», 2007.
Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||
кількість
|
дата
|
кількість
|
дата
|
|
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
|
2
|
3
|
||
Письмо:
|
||||
переказ
|
1
|
1
|
||
твір
|
-
|
1
|
||
Правопис:
|
||||
диктант**
|
1
|
1
|
||
Аудіювання*
|
-
|
1
|
||
Читання мовчки*
|
1
|
-
|
*
Основною формою
перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
**
Основною формою перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є
контрольний текстовий диктант.
Контрольна
перевірка говоріння (діалог, усний переказ і усний твір) здійснюється
індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться окремий урок, а оцінки
виводяться один раз на рік і виставляються в колонки без дати.
СОЦІОКУЛЬТУРНА
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
Зміст
соціокультурного блоку програми
Проблематика
|
Україна –
європейська держава з давніми традиціями, атрибути її державності.
|
Державні і
народні свята в Україні.
|
Життєпис
українського народу. Визначні історичні й культурні діячі.
|
Освіта. Наука. Культура. Література.
Мистецтво.
|
Загальнолюдські моральні цінності.
|
Український національний характер.
|
Естетика побуту українців.
|
Духовна сфера особистості. Прагнення до
самовдосконалення – фізичного і духовного.
|
Матеріальна культура суспільства.
|
Людина в світі речей.
|
Світ професій.
|
Відкриття. Пошуки. Знахідки.
|
Гармонія в природі. Загадки природи,
причини природних явищ. Взаємозалежність людини і природи. Проблеми екології.
|
ПРОГРАМА:Українська мова.
8-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з
поглибленим вивченням української мови / Автори: С.О. Караман, О.М. Авраменко, О.В. Караман, М.Я. Плющ, К.В.
Таранік-Ткачук, В.С. Кобиш. / За редакцією С.О. Карамана.
ПІДРУЧНИК: В.І.
Тихоша, С.О. Караман, С.А. Мартос. / За ред. доктора філологічних наук,
професора М.Я. Плющ. Українська мова.
Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із
поглибленим вивченням української мови. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2016. –
272 с.
Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Кількість
|
кількість
|
|
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
|
4
|
4
|
Письмо:
|
||
переказ
|
1
|
1
|
твір
|
1
|
1
|
Правопис:
|
||
диктант**
|
1
|
1
|
Аудіювання*
|
1
|
1
|
Читання мовчки*
|
1
|
1
|
*
Основною формою
перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
**
Основною формою перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є
контрольний текстовий диктант.
Контрольна
перевірка говоріння (діалог, усний переказ і усний твір) здійснюється
індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться окремий урок, а оцінки
виводяться один раз на рік і виставляються в колонки без дати.
Соціокультурна змістова лінія
Орієнтовний зміст навчального
матеріалу
|
Орієнтовні вимоги до вмінь
|
||
Сфери відношень
|
Тематика текстів
|
Теми висловлювань учнів
|
|
Я і українська мова та література.
|
Мова — найважливіший засіб
пізнання, спілкування і впливу, єднання громадян України в самобутню
культурну спільноту.
|
«Українська мова — велике духовне
надбання нашого народу». «Мово! Пресвятая Богородице мого народу!»
«У дзеркалі слова». «Мова – дивосвіт, духовна планета,
на якій живе виплекана людиною незліченна кількість слів».
«Звідки приходять фразеологізми».
|
Учень:
сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті соціокультурні відомості про Україну й
світ;
добирає й використовує ті з них, які необхідні для
досягнення певної експресивної, комунікативної чи іншої мети.
|
Я і національна історія та культура
(звичаї, традиції, свята, культура взаємин).
|
Роль народних традицій, вірувань,
релігії, християнської моралі, свят, міфології, фольклорної творчості,
художньої літератури у формуванні світогляду українців. Внесок українців у
світову культуру. Збагачення української культури духовними скарбами інших
народів.
|
«А в серці тільки ти, єдиний мій, коханий
рідний краю!»,
«Я — України син», «Я — кровинка твоя, Україно». «Погортайте сторінки сивих віків». «Людина реалізується в культурі
думки, культурі праці й культурі мови».
«Прекрасне і потворне у нашому житті». «Що з побуту українців минулого
хотілося б повернути?»
«Чи матиме Вкраїна колись свого
Мойсея?»
|
|
Я і ми (родина, народ, людство).
|
Український народ: походження, формування,
етнографічні групи. Інші національні спільноти України. Визначні люди
України.
|
«Хто є для мене взірцем?». «Ми з тобою схожі і не схожі, мій
ровеснику, мій друже!» «Враження від зустрічі з незнайомою людиною». «Живі скарби, що йдуть по землі». «Трагедія і велич Павла Полуботка». «Василь Симоненко – поет пробудженої
совісті».
«Манускрипт під
назвою «Літопис
самовидця».
«Внесок українців
у світову культуру».
|
|
Я і рідна природа.
|
Природа. Тваринний і рослинний
світ. Екологічний стан. Чорнобильська трагедія. «Червона книга» про охорону тварин.
|
«Екологія природи й екологія душі». «Був ясний день восени». «Ой у полі вербиченька». «Степове безмежжя України». «Цвітуть
соняшники». «У лісовій глушині». «Рідне місто». «Чим тобі, любий краю,
віддячу?». «Серед хвиль». «Мій образ рідної землі». «Екологія природи й екологія душі».
|
|
Я і мистецтво (традиційне і
професійне).
|
Архітектурні скарби України. Магія
народного мелосу. Краса душі українства, що виражається в рукотворній красі.
|
"Мистецтво як засіб творення
особистості". "Працюй, і слід твій не загине!" "Ієрархія
моральних цінностей з мого погляду".
|
|
Я як особистість.
|
Шляхи самопізнання і
життєтворчості.
|
"Шукайте папороті цвіт у своїй
душі".
|
Діяльнісна
(стратегічна) змістова лінія
Види вмінь
|
Вимоги до загально-навчальних досягнень
учнів
|
Організаційно-контрольні
|
Учень:
самоусвідомлює і визначає мотив і мету власної пізнавальної і життєтворчої
діяльності;
планує діяльність для досягнення мети,
розподіляючи її на етапи;
здійснює намічений план за допомогою
дібраних методів і прийомів;
оцінює проміжні і кінцеві результати
пізнавальної діяльності, робить відповідні корективи.
|
Загально-пізнавальні
|
Учень:
аналізує мовні та позамовні поняття, явища,
закономірності;
порівнює, систематизує, узагальнює,
конкретизує їх;
робить висновки на основі спостережень;
виділяє головне з-поміж другорядного;
моделює мовні та позамовні поняття, явища,
закономірності.
|
Творчі
|
Учень:
уявляє словесно описані предмети і явища,
фантазує на основі сприйнятого;
прогнозує подальший розвиток певних явищ; переносить раніше засвоєні знання і
вміння в нову ситуацію;
помічає і формулює проблеми в процесі навчання і життєтворчості;
усвідомлює будову предмета вивчення;
робить припущення щодо способу розв'язання певної
проблеми;
добирає аргументи для його доведення;
спростовує хибні припущення і твердження.
|
Естетико-етичні
|
помічає й цінує красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва,
у вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
спроможний критично оцінювати відповідність своїх вчинків
загальнолюдським моральним нормам, усувати
помічені невідповідності;
виявляє здатність поставити себе на місце іншої
людини; готовий прощати образи знайомій
і незнайомій людині, усвідомлюючи їх недосконалість;
переконаний, що творити добро словом і ділом —
обов'язок кожної людини.
|
ПРОГРАМА: Українська мова: Програма
для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи. Профільний рівень.
Філологічний напрям, профіль – українська філологія / Л.І. Мацько, О.М. Семеног. – К., 2010.
– 48 с.
ПІДРУЧНИК:
М.Я. Плющ, В.І. Тихоша, С.О. Караман, О.В.
Караман.Українська мова. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних
закладів з навчанням українською мовою. Профільний рівень – К.: «Освіта», 2010.
Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||
кількість
|
дата
|
кількість
|
дата
|
|
Перевірка мовної теми*
(тестові завдання)
|
3
|
3
|
||
Письмо:
|
||||
переказ
|
1
|
1
|
||
твір
|
1
|
1
|
||
Правопис:
|
||||
диктант**
|
1
|
1
|
||
Аудіювання*
|
1
|
1
|
||
Читання мовчки*
|
1
|
-
|
*
Основною формою
перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.
** Основною формою
перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий
диктант.
Контрольна перевірка говоріння (діалог, усний переказ і усний
твір) здійснюється індивідуально. Для цих видів робіт не відводиться окремий
урок, а оцінки виводяться двічі раз на рік і виставляються в колонки без дати.
Соціокультурна змістова лінія
Зміст навчального матеріалу
|
Навчальні досягнення учня
|
Учень і українська мова
Мовна особистість. Структура мовної особистості. Мовна
особистість в українській літературі, історії. Спадщина мовних особистостей в
українській культурі.
Мовне родинознавство
Родина - плекальницяпошанiвку до piдної мови. Семантика і
етимологія назв спорідненості і свояцтва. Етноестетика мови родинних і
календарних обрядів. Оздоpовчiстpави i напої. Оздоpовчiiгpиpiдногокpаю.
Тpадицiїpацiональногокоpистування словом. Фамiльна честь. ЗнатнipодиниУкpаїни.
Розвиток мовної особистості сучасного українця. Традиційна
українська мораль і сучасні виклики бездуховності («суржикізація»).
Український мовленнєвий етикет
Національно-культурна мотивація мовленнєвої поведінки. Специфіка
українського мовленнєвого етикету.
Пошаннапаpемiогpафiя, її виховне значення. Лексеми і фраземи на
позначення гостинності. Тpадицiї мовнихзвеpтань. Українські етикетні норми
(дистанція, спілкування, рукостискання, уклін).
Стійкі народні порівняння. Вітання, побажання, вибачення, їх
оцінний зміст. Етикетні слова-теми (пане, добродію, пані, панно,
пане-товаришу). Національно-етикетні вигуки. Етикет гостювання і застілля. Епістолярний етикет - невід′ємна складова української
мовленнєвої культури.
Національно-мовне
виховання особистості
Фольклор, художня література як основа
національно-мовного виховання особистості.
Побpатимство та посестpинство. Форми взаємодопомоги. Громадські
вихователі.
Національна ономастика. Лексика народних ремесел у фольклорі та
творах української художньої літератури.
Стилістеми–символи в українському
фольклорі. Використання мовосимволів у сучасній художній літературі.
Національно-мовний образ України. Національно-мовнi образи: мати, хата,
хлiб, доля, рушник, козак та ін.
Народ, національна історія, культура
Українська мова і проблема збереження та розвитку української
нації.
Найважливіші історичні відомості про Україну.
Сьогодення України. Здобуття незалежності і відродження української
державності.
Національна свідомість та
самосвідомість – основа для існування української нації.
Українська мова як засіб
самопізнання й самореалізації
Найважливіші умови самопізнання й самореалізації.
Ставлення людини до Всесвіту, природи, людства,
рідного народу, сім'ї, самого себе. Самопізнання і саморозвиток людини.
Загальнолюдські цінності. Українська ментальність.
|
Учень (учениця):
знає і розуміє значення понять «мовна особистість», «національно-мовне виховання»;
характеризує мовні особистості, відображені в українській літературі,
історії, культурі;
визначає особливості мовної особистості сучасного українця;
досліджує етноестетику мови родинних і календарних обрядів, тpадицiїpацiональногокоpистування
словом;
аналiзує,зiставляє, порiвнює,
узагальнюєетномовнi явища;
виконуєісторико-культурологічні коментарі назв спорідненості і
свояцтва, етнографізмів, діалектизмів, народних фразем у фольклорному або
художньому тексті на основі словника діалектизмів, етимологічних, тлумачних
словників;
виконує спільно з учителем історико-етнографічний аналіз фамільних
легенд і переказів, складає з
допомогою вчителя історії родослівні лінії;
здійснюєетнолiнгвiстичнiрозвiдки лексем
пошанноїпаpемiогpафiї у словниках української мови;
виконує самостійну пошукову, творчу роботу
з етнолінгвокультури рідного краю;
доцільно використовує
слова з національно-культурним компонентом, впливає на думку слухача,
глядача;
укладає тематичний словник-тезаурус з українського мовленнєвого
етикету, ознайомлюється з кращими
епістолярними зразками культурної спадщини України (листи щоденники Лесі
Українки, Івана Франка, Т.Шевченка та ін.);
сприймає,оцiнює прочитані, опрацьовані чи почуті соціокультурні
відомості, використовує їх для досягнення певної пізнавальної, експресивної,
комунікативної мети;
редагує висловлювання, збагачуючи їх національно орієнтованими мовними
одиницями;
рецензує виступи однокласників з питань етнопедагогічного змісту;
готує письмове повідомлення на основі праць українських мовознавців – дослідників
лінгвокраєзнавства;
створює власні національно-культурні тексти етнопедагогічного змісту
монологічної та діалогічної форми за пропонованою темою або змодельованою
ситуацією;
уміє вести бесіди етнопедагогічного спрямування;
бере участь в обговореннях питань національно-мовного виховання;
готує доповіді, замітки до стінгазети
на теми національно-мовного виховання, бере участь у наукових конференціях;
самостійно добирає тематичний матеріал, користуючись різними джерелами етнолінгво-
і соціокультурної інформації, в т.ч. електронними;
працює з довідковою літературою, складаючи бібліографію з етнолінгво-
і соціокультурних тем;
опановує різні способи узагальнення, систематизування лінгвокультурної
інформації;
використовує різні види запису зібраного матеріалу для підготовки до усного виступу,
дискусії, презентації.
|
Тематика текстів
Мовна особистість в українській літературі.
Родина - плекальницяпошанiвку до piдної мови.
Магія рідного слова.
Тепло отчого дому.
Українська мова і проблема
збереження та розвитку української нації.
Українська мова як засіб самопізнання й самореалізації.
|
Тематика висловлювань учнів
Висловлювання з власного досвіду, з родинного, шкільного, з
літературного, мистецько-культурного, суспільно-громадського життя.
|
ПРОГРАМА: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 5-9 класи. / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, Л.І. Кавун, О.М. Івасюк, О.І. Неживий, С.О. Кочерга, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.
ПІДРУЧНИК: Л.Т. Коваленко. Українська література. Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
| ||
кількість
|
дата
|
кількість
|
дата
| |
Зв’язне мовлення:
| ||||
усно
|
1
|
1
| ||
письмово
|
1
|
1
| ||
Позакласне читання
|
2
|
2
| ||
Виразне читання
|
1
|
1
| ||
Література рідного краю
|
2
|
2
| ||
Контрольні письмові роботи
|
3
|
3
| ||
твори
|
1
|
1
| ||
тести
|
1
|
1
| ||
відповіді на питання
|
1
|
1
|
ПРОГРАМА: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори: Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий, Н.В.Михайлова.. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013.
ПІДРУЧНИК:
Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
| ||
кількість
|
дата
|
кількість
|
дата
| |
Зв’язне мовлення:
| ||||
усно
|
1
|
1
| ||
письмово
|
1
|
1
| ||
Позакласне читання
|
2
|
2
| ||
Виразне читання
|
2
|
2
| ||
Література рідного краю
|
2
|
2
| ||
Контрольні письмові роботи
|
3
|
3
| ||
твори
|
1
|
1
| ||
тести
|
1
|
1
| ||
відповіді на питання
|
1
|
1
|
ПРОГРАМА: Українська література. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори: Мовчан Р.В., Бондар М.П., Кавун Л.І., Івасюк О.М., Таранік-Ткачук К.В., Неживий О.І., Кочерга С.О., Михайлова Н.В. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
ПІДРУЧНИК: М.М. Сулима, К.Н. Баліна, І.А. Тригуб. Українська література. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин.. – Київ: «Грамота», 2008.
Графік фронтальних контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
кількість
|
кількість
| |
Зв’язне мовлення:
| ||
усно
|
2
|
2
|
письмово
|
2
|
2
|
Позакласне читання
|
2
|
2
|
Виразне читання
|
2
|
2
|
Література рідного краю
|
2
|
2
|
Контрольні письмові роботи
|
3
|
3
|
твори
|
1
|
1
|
тести
|
1
|
1
|
відповіді на питання
|
1
|
1
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий